Być czy nie być... w eTwinningu
Projekt „Być czy nie być” miał na celu rozwój kompetencji językowych, poszerzenie zakresu słownictwa i poznanie narzędzi internetowych, które mogą być pomocne w nauce języka obcego. Szkolnym koordynatorom projektu zależało również na tym, żeby uczniowie przezwyciężyli bariery językowe i poznali swoich równolatków z innych krajów uczących się języka niemieckiego. W trakcie realizacji projektu uczestnicy musieli wykonać wiele zadań: w kreatywny sposób przedstawić odmianę czasownika „sein”, stworzyć komiks, listę słów i nakręcić film. Swoje działania uwieczniali przy pomocy aparatu i opisywali na blogu projektu. Rezultatem ich pracy były plakaty, wystawa prac na TwinSpace, Padlet z przykładowymi zdaniami i listy poznanych słów na aplikacji Quizlet.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie rozwinęli się na wielu płaszczyznach. Poza umiejętnościami czysto językowymi położyliśmy nacisk na rozwój umiejętności aktorskich, plastycznych i informatycznych. Uczniowie ćwiczyli wystąpienia publiczne, pokonywali lęk przed publicznością i mówieniem w obcym języku. Ich zaangażowanie zadecydowało o sukcesie projektu.
Kinga Żelazowska
~ emilia