Wracamy wkrótce...

Piątek, 24 grudnia 2010 (15:02), aktualizacja: 28.12.2010 (22:26)

List do parafian

Tradycyjnie przed świętami do parafian z Jezioran trafił list od proboszcza parafii NSJ.

Co o tym sądzicie?
Komentarze (84)
Portal Regionalny isrem.pl nie odpowiada za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników. Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do kasowania komentarzy, które naruszają prawo.

~ ANKA
Wszystko mogę znieś , ale zbieranie pieniędzy przez Danutę P***** na kościół to niewypał .Wszędzie się pcha tam gdzie korzysta .Takich ludzi trzeba potępiać .Ks. proboszczu my tej osoby nie chcemy .Proszę zmienić pierduśnicę.
18.02.2015 20:39

~ ja.
Prawda
10.11.2014 17:54

~ darek
ks.probszcz Ryszard -to złodziej okrada swoich parafian z pieniędzy.wiecznie mu mało.niuby zbiera na remont kościoła.a w rzeczywistości zbiera na swoje zachcianki kiedyś mnie nawet wyzucil z zakrystii,powiedzial ze jestem za stary aby sluzyc przy ołtarzu-to ja mu na to (przy ludziach bedacych w zakrystii) ze przychodzę sluzyc Bogu a nie jemu to się p'ajac zamknął
02.02.2014 09:26

~ Ja
no piszcie trochę prawdy bo tak jest .
25.01.2014 18:38

~ Wera
Chciałabym ,żeby ks. Adamczak przeczytał te parę słów i wziołto do serca i skończył z tą pazernością .jeśli chodzi po kolędzie dw?ch ministrantów i dostaną do puszki 40 zł z obejścia 16 mieszkańi ksiądz ryszard weżmie po 1,50 od miwszkania to ile zostanie tym chłopcom .i tak robi ks .Andrzej senior jeszcze trochę nie będą chcieli chłopcy chodzić .
25.01.2014 18:36

~ XXZ
a mnie denerwuje upolitycznienie naszego kleru. To co Ks. Proboszcz wygadywał w sprawie chłopca do żłobka bo niedługo gender przerobi Jezusa na dziewczynkę to już przeszło wszelkie możliwe granice!!! Ogłupia starych bo młodzi przeczytają co to jest ale takie kłamstwa ogłaszać z ambony !!! Przecież to grzech Księże Proboszczu! A swoją drogą tłumaczę, że gender właśnie zajmuje się tym dlaczego Pan Jezus całe wieki w żłobku w sukience leży!!!
20.01.2014 13:53

~ młody
:)
22.11.2013 18:09

~ xxxd
zamiast pisać bzdury - bierz różaniec do pazury !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11.11.2013 14:36

~ młody
Przejdźmy dalej... Wakacje w Alpach... no coż pracuję cały rok tak jak wszyscy, a skoro ktoś ma coś do zarzucenia że pracuje mniej, to przeciez mógł iśc na księdza czy na nauczyciela bo to również często ludzie komentują... Mówicie, że księża maja dużo pieniedzy... więc tak, ksiądz możę dostać dziennie jedną intencje, takie jest prawo kanoniczne, mimo odprawiania np. trzech mszy, ofiarę dostaję za jedną i na pewno nie trzeba płacić 100 zł za mszę, 30 zł jak ktoś da to nikt nic nie mowi, tak więc wracając do zarobkow ksiezy srednio intencja 50 zł *30 dni to 1500 zł plus praca w szkole, to sami policzcie... kazdy kto jest sam moglby sobie odlozyc czy kupic samochod, tak wiec mają normalnie, nie jakos szczegolnie... wracajac jeszcze do kolędy, ministranci zbierają pieniądze do puszki, wiem jak to jest poniewaz moj kuzyn jest ministrantem w innej parafii, ministranci oddają to kasy ministranckiej średnio 1 zł od mieszkania, ale to zalezy tez ile uzberali, bo jeśli mało to nie dają, tylko ksiądz za nich wykłąda, z tych pieniedzy jezdza do kina, na basen, do zoo i inne wyjazdy, paczki swiateczne, nagrody, tak więc ludzie, w wiekszosci piszecie glupoty
10.11.2013 01:45

~ młody
Przeczytałem wszystkie komentarze i spróbuję odpowiedzieć na wasze pytania, skomentuje wasze stwierdzenia itd. Na początek może ogólnie: ksiądz jest tak samo człowiekiem jak my wszyscy, też popełnia różne błedy mniejsze czy większe, nie jest idealny i święty, bo kto z nas jest bez grzechu pierwszy niech rzuci kamieniem, no i my ludzie często nie widzimy belki w naszym oku, ale drzazgę w oku innych ujrzymy. Też mam kilka uwag do Ks. Kanonika, ale próbuję postawić się w Jego roli. Jest proboszczem, włodarzem czy jak inaczej powiedzieć, kieruję parafią, tak jak, np. dyrektor kieruję jakąś firmą. Często mamy pretensje do naszych przełożonych, ale musimy pamiętać, że Oni na głowie mają wiele, bardzo wiele. Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia, często będąc zwykłymi pracownikami narzekamy na szefostwo, ale kiedy dostajemy awans i sami jesteśmy nad kimś zapominamy jak to jest jak ja byłem na jego/jej miejscu... Wracam do konkretów: jeśli chodzi o kolędę, ludzie skąd wy macie takie informacje, pamiętajcie milczenie jest złotem ! Język ludzki krzywdzi najbardziej!!! Łatwo jest komuś przykleić łatkę! Skoro macie jakiejś komentarze jeśli chodzi o funkcjonowanie parafii to wystarczy zwołać spotkanie z księdzem i mieć na tyle odwagi osobistej, aby księdzu powiedzieć czego oczekujecie itd. a nie pisać anonimowo, wielu z was, którzy zabieracie głos, nie chodzi do kościoła, nie daję na tacę, ale wypominać jest łatwo, skoro nie daję to nie mówię, a jeśli daję to wtedy zabieram głos i mówię, biorę czynny udział w życiu parafii. Ktoś napisał, że co nas obchodzą, np. rachunki za wodę, jak idę do kościoła do z wody nie korzystam, ludzie albo napisał ktoś nie ubliżając bezmyślny albo nie wiem. Kościól choćby trzeba umyć, podlać zieleń wkoło kościoła itp. Kawiarnia, salki, przedszkole... Kawiarnia jest najlepszą inwestycją, wiele parafii nam jej zazdrości, przynajmniej mamy przytulne miejsce gdzie można się spotkać przy nastrojowej muzyce i kominku, szczególnie teraz kiedy to pogoda jest nienajlepsza. Z tego co wiem kawiarnia zarabia sama na siebie, i jako parafianie nie musimy jej utrzymywać. Przedszkole to kolejna świetna sprawa, dzieci od najmłodszych lat poznają Boga i religie, natomiast salki... no ich akurat to nie mamy w parafii za dużo, więc jak ktoś pisał, po co budynek przy probostwie, to wlasnie po to... w tym budynku w przyszlości mają powstać salki, stoi to w surowym stanie, nie ma mieszakań na Euro jak to ktoś napisał... pisaliście też, że pewnie ksiądz pieniądze wpompował w probostwo, zapraszamy serdecznie na kag biblijny, który odbywa się na probostwie to zobaczycie sami... bez szału... normalnie. kolejna rzecz remont zakrystii, jak można zarzucić remont zakrystii, skoro od kilkunastu lat jak powstała parafia nie było tam remontu... kolejny problem to kolęda... ktoś chce to daje, nie to nie, ksiądz na pewno nie idzie po pieniądze, skoro jakiś ksiądz nie bierze koperty to dlatego, że tradycją jest, że dajemy kopertę i cęsto ludzie nie mając na chleb dają ostatnie grosze, bo wstyd czy cos, skoro ksiadz nie weźmie w uwazam, że mogę dać, bo w koncu mamy troszczyc sie o potrzeby kosciola, to dam wiecej na skladke w niedziele. Nie przeszkadza nam że musimy placic za oswietlenie miasta itd. ale jak kościół to źle,.NAJWAŻNIEJSZE JEST TO ŻE WSZYSCY RÓWNO ZOSTANIEMY OSĄDZENI W DNIU OSTATECZNYM. Jak trwoga to do Boga!! Ksiądz dzięki szkole, przedszkolu i innych inicjatywach, które podemuję dał wielu ludziom pracę, podał rękę wielu potrzebującym, i jeśli nawet coś mu nie wyszlo, to też zostanie z tego osądzony, więc my n ie musimy go osądzać, bo sami pewnie nie lubimy jak ktoś nam zwraca uwagę!
10.11.2013 01:32

~ młody
trafiłem tutaj przypadkowo i pewnie osoby, które wylewały swoje żale już tego nie przeczytają, ale cóż, może akurat
10.11.2013 00:50

~ basia
Żal mi tego ludu, na Pana Jezusa tez pluli, może najwyższy czas zaglądnąć we własne sumienie , uderzyć się w pierś ,po czynach poznają coś ty za jeden, a co krytykować innych samemu nic nie robiąc to żadna sztuka, wyciągi belkę ze swego oka a potem upomni brata w cztery oczy jako przyjaciel , chwyć za różaniec i polecaj M.B. tych i to co leży ci na sercu , pros Duch Świętego abyś kroczył Bożymi drogami aby osiągnąć zbawienie wieczne, zobaczysz wkrótce osiągniesz spokój sumienia, będziesz otwarty na dzielenie się z innymi chociażby dobrym słowem , uśmiechem tak niewiele a i sam przez innych będziesz pozytywnie odbierany, pamiętaj tylko ten który nic nie robi nie błądzi,pomodlę się za ciebie,w górę serca, Bóg cię kocha ,szczęść Boże.
16.06.2013 16:57

~ parafian
lepiej zeby wrucil do arcybiskupa petza.
02.04.2013 19:59

~ Wera
Byłam dziś w kościele znowu jak słyszałam o tym , że 12% rodzin dało na ambonę ołtarz i prezbiterium itd to mamy dużo do myślenia .Zamiast w kościele robić to zaczoł remont zachrystii i granitowe schody .Parafia ubożeje pracy niema nawet ministrantom , którzy chodzą po kolędzie zabiera wszystkie pieniądze .Chłopaki nie chcą chodzić z proboszczem , wciąż posądza ich .......że biorą pieniądze do ręki a nie dawają do puszki . Jak to słyszałam to mi łezki staneły w oczach .A mieszkańcy dawają 2 zł-5 zł to ile mogą mieć w tej puszce? W parku od św . Ducha ma same papierowe co niedzielę i nie woła , a ludzi co niedzielę jest bardzo dużo .Ja nie dam na nic dopuki zobaczę , że coś się robi .
03.02.2013 20:21

~ laura
a słyszałem że w przedszkolu też kiepsko...
22.01.2013 16:15

~ obserwator
Z tymi podpisami "Alicjo" to się trochę zagalopowałaś. Proponuję jutro /niedziela/ udać się na mszę świętą na godzinę 19.00. Właśnie o tej godzinie zbierane są podpisy. Stać zaraz za kotarą i posłuchaj tej "kochanej młodzieży", później popatrz co się dzieje po mszy św. - jak "kochana młodzież" nagle zjawia się po podpis taranując ludzi wychodzących z mszy św. Następnie siądź wygodnie przed komputerem i opisz co widziałaś i słyszałaś. Gwarantuję, że zmienisz zdanie. Tak to już jest na tym naszym świecie, że PUNKT WIDZENIA ZALEŻY OD PUNKTU SIEDZENIA.
14.01.2012 23:10

~ Alicja
Jeśli nasz ks.R. Adamczak tak będzie robił jak robi z młodzieża i nie zmieni postępowania do nich , to będzie jej coraz mniej w kościele . .Chodzi mi tu akurat o dzieci kt?re w tym roku idą do bierzmowania to jest paranoja .Jeśli co robi z tymi podpisami ,o obecności na mszy inni księża się śmieją jeśli dzieci są w innei parafi .Wstyd .Tak samo popychanie ministrantów przy ołtarzu w czasie mszy .
14.01.2012 19:18

~ rrr
... pewnie ks.Ryszard czyta podstawy przedsiębiorczości zamiast Encykliki i Listy Papieskie. Po owocach ich poznacie, kawiarenki i takie inne to nie jest pasterstwo. Groby pobielane...
02.01.2012 13:44

~ X. X
Uważam, że Ks. Proboszcz nie szanuje parafian. Parafie traktuje jak własne prywatne pastwisko gdzie może kosić co mu się spodoba. Jest wielu mądrych ale są też frajerzy którzy sponsorują pasożyta. Ciekawe jaki z niego byłby ojciec duchowny. W konfesjonale ani "b" nic mądrego nie powie bo już dawno książki żadnej nie przeczytał. Ciekawe dlaczego on tutaj tyle lat z tą swoją rodziną siedzi. A jak jest kolęda wpadnie i wypadnie jak wiatr. A nie będę przypominał Księciu jaki jest cel kolędy. Bach wiedział po co jest księdzem. Hipokryci i ignoranci. A jak na nich ktoś powie nie dobre słowo to od razu krzyczą że ich źli ludzie krzyżują. Normalnie komedia.
01.01.2012 18:25

~ walek
W co wy ludzie wierzycie ja myślę żę ciemnota i poddaństwo klerykalne odeszło do lamusa liczy się dobrobyt spokój i kasa a nie jakaś religia która wciska ciemnote.
28.12.2011 20:52

~ Marta
Ja myślę , że to co wierni piszą a ja przeczytałam to jest prawda ,ks.naszej parafi wezimie to co wierni piszą pod uwagę
28.10.2011 20:16

~ xDD
sceptyk puknij sie w czoło będzie wesoło ;p
08.03.2011 20:21

~ sceptyk
Malwino, spróbuj może jeszcze dobry lekarz coś wymyśli i będzie w stanie ci pomóc... Żal - to czytać głupoty, które piszesz :(
07.03.2011 22:40

~ sceptyk
Malwino, spróbuj może jeszcze dobry lekarz coś wymyśli i będzie w stanie ci pomóc... Żal - to czytać głupoty, które piszesz :(
07.03.2011 22:35

~ Malwina
W szkole woła w kościele woła , ostatnio na ogrzewanie kościoła . Teraz będą gorzkie żale to co niedzele składka na cel dla ks .Rycha .Bo samochód kupił i na urlop pojedze to poczebuje szmal
07.03.2011 17:58

~ Olo
Szkoła katolicka jest szkołą publiczną, płacisz za dodatkowy język i zajęcia dodatkowe (jak dziecko chce uczęszczać). Niestety wkurzające są opłaty za mundurek ok 300 zł, a teraz okazuje się jeszcze że podręczniki z ćwiczeniami są tylko na jeden semestr i z niektórych przedmiotów trzeba zakupić nowe. jeszcze można by sobie życzyć żeby ks.Rychu nie wtrącał sie do prowadzenia szkoły i będzie to najlepsza szkoła w Śremie
07.03.2011 16:10

~ Olo
Szkoła katolicka jest szkołą publiczną, płacisz za dodatkowy język i zajęcia dodatkowe (jak dziecko chce uczęszczać). Niestety wkurzające są opłaty za mundurek ok 300 zł, a teraz okazuje się jeszcze że podręczniki z ćwiczeniami są tylko na jeden semestr i z niektórych przedmiotów trzeba zakupić nowe. jeszcze można by sobie życzyć żeby ks.Rychu nie wtrącał sie do prowadzenia szkoły i będzie to najlepsza szkoła w Śremie
07.03.2011 16:05

~ Salomea
Jak w jednym komentarzu było pisane ,szkoła katolicka jest droga . Czesne wynosi 200 zł miesięcznie i każdy język obcy jest płatny .Chcąc dziecko wysłać do tej szkoły trzeba mieć na opłaty około 500 zł .plus na rozpoczęcie 200 zł na mundurek .Szkoła dla bogaczy . .....ks.Rychu pazerny bismesmen ....
27.02.2011 21:26

~ mama
jak już mówimy o proboszczu i jego własności, mam pytanie jako mama przyszłego gimnazjalisty, co wiecie o gimnazjach w śremie, jacy nauczyciele, jaka prawda o poziomie, gdzie mają luz a gdzie piluja dzieciaki bez sensownie.
26.02.2011 22:28

~ ktoś
No dokładnie, tak niedługo będzie...
21.02.2011 19:15

~ xDD
No jak się nie ma co dać na tacę to nie można chodzić do kościoła. Ksiądz nie odprawi mszy za którą się nie zapłaci.
21.02.2011 16:12

~ śremianin
Pamiętliwy, jeśli byś tak przejrzał wszystkie komentarze od początku do końca, to byś wiedział o co toczy się dyskusja... widać, że albo nie doczytałeś dobrze, albo jesteś prawą ręką Proboszcza... i proszę nie obrażaj tutaj niektórych, że nie widzieli Kościola dawno od wewnątrz, albo że nie dali wiecej niż 2 zeta dawniej, bo mówisz w tym momencie o wybranych osobach... a owszem, może są i tacy, ale w wiekszości jesli ktoś nie daje, to też nie ma za co, bo wazniejszy chleb jest chyba, a Ty mówisz, jak Proboszcz - co to jest 10 złoty na miesiąc - uwierz, że dla niektórych bardzo dużo! Druga kwestia to taka, że może i owszem wiele się pojawiło w Kościele, ale ile poza nim. Wskaż mi ile jest Parafii ze sklepikami, kawiarenkami, szkołami, przedszkolami, salami, itp.? Gdyby robił to z własnych środków, jakiś środków unijnych rozumiem, ale nie wprost żebrać od ludzi, bo akurat trzeba wybudować kolejną salę i organizować imprezy na boku.. skoro to jest Kościół, niech się zajmie Kosciołem, jak większość Parafii. Mam znajomych rozsianych po wielu chocby śremskich Parafiach i nikt tak wprosty nie mówi o pieniądzach, nikt tyle nie buduje, a potrafią zadbać o Kosciół... widać, nasz ks. Proboszcz woli jeździć na wczasy w Alpy, a na resztę wołać... skoro nie ma kasy, to po co sobie jeździ? Bo niestety, ale ja sobie nie moge pozwolić na takie wyjazdy i żyję...
20.02.2011 13:11

~ pamiętliwy
Nic się nie zmieniło? Albo jesteście bardzo młodzi, albo baaardzo krótka pamięć, albo niechęć do tego żeby widzieć ... Kilka-kilkanaścide lat temu i teraz - ogrzewanie, okna, podłogi, ściany, ołtarze, górny i dolny, salki, aula, chodniki, parking. Tak na szybko. Mało? Samo się nie zrobiło i za free też nie było :( Krytykować łatwo - dołączyć się i dać np. 10 - trudniej. Założę się, że najwięcej krzyczą tu ci, którzy już nawet nie pamiętają kiedy dali więcej niż 2 zeta albo nawet nie pamiętają kiedy byli w środku w kościele. Wolny kraj na szczęście - nie ma przymusu. Kto chce ten daje. Kto nie chce - nie musi, ale też nie ma prawa wyzywać tych co chcą dawać.
19.02.2011 19:52

~ śrem city
Dokładnie, tak jak piszesz mój poprzedniku... Brat Proboszcza to zupełnie nie wiem po co tu jest... czy on tu jest jakims prezesem czy co, bo nie rozumiem! Chodnik powinien odśnieżać zimą, a nie spać sobie smacznie rano i czekać, aż Mu jego "podwładni" odsnieżą... no halo, bo nie rozumiem - chciał tak rządzić i sobie za darmo mieszkać na Parafii, mógł iść w slady brata! A skąd te info, że jedzie znów w Alpy? Chociaż, to nie jest przecież jakaś wielka tajemnica już - kolęda sie przecież skończyła, to gdzieś trzeba sie przejchać przecież.. zmęczył się chodzeniem po 4 piętrach, to musi odpocząć, a do tego troche gotówki przybyło, to co z tym robić :D Remont Kościoła poczeka, a jak nie to się zrobi kolejną zbiórkę, chyba, że prędzej się sypnie :D Swoją drogą o naszym Kochanym Proboszczu można napisac niezły artykuł :D albo reportaż w tv :D w uwadze :D
18.02.2011 16:26

~ katolik
wstydźcie się bracia i siostry, w niedzielę do kościoła chodzicie, a tutaj anonimowo na swojego duchownego ojca narzekacie przeca on z domu Peca, razem z Panią matką i swym bratem krwawice swoją dają dla was niegodnych.
17.02.2011 20:05

~ xD
No i co kopiujesz mój nick? ;/
16.02.2011 16:56

~ xD
Mam pomysł. Wyślijmy proboszczowi nasze roczne rachunki. Jestem ciekaw czy je zapłaci. W zamian za pokrycie naszych rachunków będziemy uczęszczać na mszę. Ciekawe czy poszedłby na taki układ?
15.02.2011 21:57

~ Śrem
Dokładnie, bo Ks. Bach służy Kościołowi z powołania, a nie dla pieniędzy... Ks. Proboszcz powinien się od Niego uczyć, a nie tylko żebrać.. jeszcze troche, to będzie co miesiąc do domu wysyłał druczki do wpłaty na Kościół, podobnie, jak kiedyś zbierał niby na remont Kościoła...
14.02.2011 21:54

~ Jaa
fakt Bach też nie jest idealny pod względem charakteru.. ale nie żebrze publicznie jak to robi pan szef proboszcz! Zauważcie że Bach ma w dupie pieniądze a szefunio to za złotówkę to by ludzi z kościoła wyprosił
14.02.2011 21:29

~ Jasia
Ja jak poprzednik mam dobre zdanie o ks. Bachu , a świadczy to co mówią ministranci mali i duzi zdanie pozytywne , że jest rozrywkowy to prawda i śmieszek .
14.02.2011 20:07

~ m
Powiedz mi w takim razie, kto nie ma tych minusów... zresztą ja Go nie idealizuję, poprostu mówię, co o Nim sądzę znając Go z Kościoła i po częsci prywatnie...
13.02.2011 22:46

~ m
A i jeszcze jedno, bo tego nie rozumiem.. są inne, bardzo ładne Parafie, gdzie Proboszczowie nie "zebrają" wprost.. nie żebrają, a potrafią zagospodarować środki na te, a nie inne cele.. poprostu też trzeba pomysleć, że nie wszystko da się od razu zrobić, bo w domu też nie robimy remontu generalnego wszystkich pomieszczeń na raz z reguły...
13.02.2011 22:44

~ sceptyk
Kolego nie idealizuj Bacha. Niestety :( Gość też ma swoje WIELKIE minusy. Pozory mylą często...
13.02.2011 22:43

~ m
Owszem, zgodzę się... dzieje się coś w Parafii, przynajmniej próbuje się dziać.. ale czy nie uważasz, że pomału tego wszystkiego za dużo? Na początku było to fajne, jak przyszedł... miał nowe pomysły, które w części ożywiły Parafię, zgodzę się. Tu jednak problem tkwi w tym, że wprowadza tu coraz wymyślne rzeczy i wciąż ma mało... widząc, że ludzie nie mają pieniędzy na życie dosłownie "żebrze" od nich, bo on akurat chce sobie zrobić tym razem kolejną salkę! Dlaczego w takim razie nie skończy remontu Kościoła, dlaczego nie zajmie się jednym (z zewnątrz Kościół wygląda, jakby ktoś ożygał te ściany), tylko np. buduje sobie jakieś wille przy Probostwie? Kościół tylko tętni życiem i tak głównie, dzięki Ks. Bachu, który w bardzo dobry sposób prubuje przyciągnąć do siebie ludzi młodych, którzy są również za Nim.. niestety Ks. Bach będzie musiał nas pożegnać w tym roku i oby nie przyszedł kolejny do spółki z biznesmenem Ks. Ryszardem. Poprzedniku mówisz, że pisze kilka osón tutaj... zgodzę się z Tobą również... a to dlatego, że wiele osób, która chciałaby coś napisac, nei zagląda tutaj... gdyby sprawa była nagłosniona, było by więcej opinii - generalnie wśród mojej rodziny, znajomych są podobne opinię - Ks. Proboszcz utrzymuje firmę kosztem innych !
13.02.2011 22:39

~ sceptyk
Podoba mi się to, że COŚ się robi w parafii. Pewnie - są dwie szkoły. Jedna - poprzedniego proboszcza i wielu innych - tylko msza i nic więcej (i to jest zgodne z oczekiwaniami wielu osób). Druga - "młodych gniewnych" - nie tylko msza, ale też wszystko co się da złapać, żeby był ruch. Czy ta druga jest gorsza ? Nie wiem. Pewnie zależy od każdego osobno. Dla mnie - NIE. Ktoś pisze, że obrońców mało? Tu nie chodzi o obrońców - robota broni się sama. Może warto zrozumieć, że pisuje kilkanaścide osób. Znaczenie takiej opinii - PRAWIE ŻADNE. Sorki dla sfrustrowanych krytykantów :(
13.02.2011 22:07

~ Jaaa
niech się nierób weźmie do roboty!!
12.02.2011 15:56

~ śrem
Na czymś trzeba zarabiać,skoro Parafianie dają mniej... za co inaczej by sobie jeździł po świecie?!
11.02.2011 16:50

~ ,sremianin
,,Darmo dostaliście, darmo dawajcie? (MT 10, 8) Sie porobiło
11.02.2011 12:15

~ Jaaa
nie tylko tam zgarnia pieniądze. Szkoła. pan proboszcz jest cwany i bierze kasę z oświaty i ściąga po 200 za dzieciaka za naukę.. najlepsze pieniądze robi się na dzieciach!
11.02.2011 11:45

~ m
wyjazd w Alpy to już standardowy coroczny wyjazd :) a co, przecież zebrało się na koledzie, to coś trzeba zrobić z tym.. teraz wyjechać, a potem parafianie dadzą znów, jak posępie :D trzeba mysleć w biznesie...
10.02.2011 23:00

~ katolik
Jeszcze nikt nie napisał o serdecznej osadzie tu się forsę w kabzę ładuje .Od dzieci za 8 dni bierze się280 zł jedzenie pod psem . Wzeszłym roku 1 raz schabowy , a tak zupka pomidorowa 2 razy racuchy i naleśniki z dżemem który dzieci obowiązkowo musiały dać i 30 deko sera żółtego . Dzieci chodziły głodne ,jeśli któreś z tego coś nie lubiały .Nawet kiosk otwarł dzieci kupowały słodycze i cipsy i potem były problemy . To następny biznes .teraz kończy kolędę i wyjedzie w Alpy przyjedzie opalony . I przed biednymi parafianami będzie opowiadał głupstwa .
10.02.2011 21:26

~ zgoda
W stu procentach zgadzam się z moim poprzednikiem.. ja idę do Kościoła, bo czuję taka potrzebe, a nie słuchać ile to potrzebne jest mi na rozbudowę Plebanii, itp. :D ciekawe, czy z tej firmy odprowadza odpowiednie podatki... a może Ks. Proboszczu byś mi tak rzucił troche, bo mam parę stów do zapłaty za mieszkanie...! Słuchając tego wszystkiego (w tym godzinnych ogloszeń o jego prasie, itp. - co mnie to obchodzi, będę chciał, to ja kupię!) już nawet odechciewa się chodzić do Koscioła na Jezioranach, a on się dziwi, że już tak mało ludzi chodzi do Kościoła - chodzi wystarczająco, ale do Kościoła na Helenkach np., albo do Garnizonu nawet... wielu moich znajomych już tak robi...
10.02.2011 16:54

~ Jaa
niech się weźmie do roboty!! a Ci jego obrońcy niech idą razem z nim do kamieniołomów!! w kościele powinno chodzić przede wszystkim o wiarę a nie powinno rozchodzić się o pieniądze co robi właściciel firmy nsj.. Firmy bo to już nie jest kościół tylko Firma dająca usługi..
10.02.2011 11:07

~ Jaa
niech się weźmie do roboty!! a Ci jego obrońcy niech idą razem z nim do kamieniołomów!! w kościele powinno chodzić przede wszystkim o wiarę a nie powinno rozchodzić się o pieniądze co robi właściciel firmy nsj.. Firmy bo to już nie jest kościół tylko Firma dająca usługi..
10.02.2011 11:07

~ m
do mojego poprzednika ! powiedz mi w takim razie, dlaczego w innych Parafiach potrafią wiele zrobić, nie wołając przy tym, tak bezczelnie jak robi to nasz Proboszcz? Poprostu trzeba umieć się obrócić w tym wszystkim i nie robić rzeczy niepotrzebnych... nie trzeba robić tutaj drugiego Rydzyka i zajmować się biznesem w Kościele. Wskaż mi Kościoły, które posiadają w swoim uzytkowaniu tyle obiektów (kawiarenki, sale, sklepiki, przedszkole, itp.). Kościół to jest Kościół i niech się zajmię nim, a nie tworzeniem biznesu ! Gdyby to robił z własnych pieniędzy, to niech robi, ale niech nie woła bezczelnie ode mnie! Przychodzi na kolędę i pierwsze, gdzie kieruje wzrok, to na kopertę, a jak ktoś nie weźmie od biednych ludzi pieniędzy, to Mu robi problemy z tego tytułu... jak widać "broniących" Go jest nieliczny procent !
09.02.2011 20:16

~ Głupstwa piszecie
DO "JEST ZŁO" - chyba coś ci się popierniczyło, i nie tylko tobie - niestety. Nikt nie woła ile dajesz na ofiarę - twoja wola (wiem-płaciłem i to dużo mniej niż 100). Nie wioem skąd wziąłeś tekst o kościele i niepłaceniu... Żal czytać głupoty - trochę szacunku do cudzej pracy. Jak choć trochę zrobicie - będziecie mogli dyskutować ;)
08.02.2011 22:59

~ on
ten koleś robi wałki ze śledziem...
08.02.2011 22:29

~ Jaa
dlaczego ksiądz proboszcz nie pokaże swoich wpływów do parafii? po co on się chwali jaki nabił rachunek za wodę?? przecież parafianie nie zużywają wody na mszy?? więc dlaczego My mamy płacić jego rachunki??
08.02.2011 22:26

~ JEST ZŁO
i to ma być proboszcz?? to jest biznesmen.. to jest ku*wa nienormalny facet który na mszy potrafi powiedzieć do ludzi że to nie jest ich kościół bo nie dają na tace!! Najlepsze jest to że jak się płaci za msze to niby się daję tyle ile się ma.. ale minimum 100.. + ksiądz przeleci przez kościół na tace.. to jest paranoja co się dzieje w tych kościołach.. nie tylko tam.. LUDZIE BĘDĄ ODCHODZILI OD KOŚCIOŁA!!
08.02.2011 22:19

~85.221.193.204~
Jako na kleryka nie pasuje krytykować parafian .Bo tu piszą ludzie ,różnego wykształcenia i starsi piszą to co w sercu boli . To Ci co nie umieją napisać to są Dupki . /
04.02.2011 19:07

~ kleryk
Poziom intelektualny naszego społeczeństwa spada wraz z postępującą jego klerykalizacją. Najbardziej podobają mi się komentarze pisane rękoma wystającego spomiędzy handlarza dusz, o którym tak się rozpisujecie, które używają dużych liter do wyrazów ksiądz i proboszcz. Litości, wasale Watykanu, tyle żegnając się staropolskim: Amen ;-)
03.02.2011 17:15

~ m
Właśnie dziś przechodziłem z kolegą koło Kościoła i pierwsze co, to zapytał też " a tu się blok buduje" :) Jeszcze niech wybuduje z dwa piętra swojego probostwa w górę, odremontuje je w środku (już zapewne ma, jak w pałacu) i będzie wynajmował jako hotel na EURO 2012 :D (co mnie w niczym nie zdziwi). Czy on naprawdę nie widzi, że Kościół z zewnątrz wygląda, jak po burzy? Czy naprawdę te wszelkie budowle są aż tak potrzebne? Mało ma salek, itp.? Niech się ktoś tym w końcu zajmie, bo biznesmen, to nie do Kościoła...
02.02.2011 22:57

~ Jasia
Przeczytałam wszystkie komentarze , Marysia to ulubienica Rycha .bzdury pisze .już niemogę paczeć jak woła .przy probostwie blok się buduje a przy kościele się nic nie robi .
02.02.2011 18:30

~ x
gdyby to Ksiadz Proboszcz czytał może... weźcie Mu to wyślijcie może, niech widzi, co inni myslą i piszą :)
31.01.2011 21:22

~ Ona
Księże Proboszczu myśl o kościele ,żeby go wykończyć .Żeby było widać , że coś się robi i świątynia pięknieje .A nie stękać , że mało ludzi w kościele i mało dają parafianie .Trzeba parafian przyciągnąć choć dobrym kazaniem .
31.01.2011 19:42

~77.254.78.18~
a i jeszcze jedno, ks. proboszcz jeszcze trochę i wyczyta na ambonie ludzi z imienia i nazwiska, kto nie dał i ma zakaz wejścia do Kościoła.. duzo mu do tego nie brakuje!
30.01.2011 12:30

~77.254.78.18~
Marydiu Ty chyba nie widziaąłś co na pisałaś. Ks. Robert w Śremie dość napsuł? Takiego księdza niejedni chwalą u nas.. ciekawe, który Mu tak dorówna... jeśli ktoś chce, to da na Kościół i nie musi być to kolęda.. czy ja mam przyjmować kogoś na kolędę i jeszcze za to płacić, ja nie każe przychodzić na wizytę, chodzą z własnej woli i ja mam za to zapłacić... a ks. Rychu tylko wchodzi i pierwsze co robi, to patzry na koperte... jeszcze trochę powie wprost koperta, bo nie wpuszczę Państwa do Kościoła.. więcej salek niech za to dobuduje, kawiarenek itp. albo na wycieczki po Rzymie sobie jeździ ! To może ks. proboszcz niech idzie siać zamęt gdzie indziej.. bo za tego proboszcza ile ja się już nasłuchałem...
30.01.2011 12:29

~ Ja
napsuł? Rysiu napsuł. przekręt za przekrętem.
28.01.2011 20:03

~ marysia
Dajcie spokój Proboszczowi zróbcie tyle co On. A ksiądz Robert tylko sieje wrogą propagandę na kolędzie. Kolęda jest od wieków a kto nie może to niech nie daje ofiary. To wierni utrzymują Kościół czy ks. Robert nie zna funkcjonowania Parafii. Lepiej niech już odejdzie gdzie indziej siać ferment wśród parafian. W Śremie dość napsuł.
28.01.2011 18:56

~ marysia
dajcie już spokój proboszczowi zróbcie tyle dla innych co On. A ksiądz Robert gdyby został proboszczem kiedyś to będzie po kolędzie pieniądze ludziom rozdawał a nie przyjmował ofiar.Ciekawe skąd je weżmi eaby utrzymać parafię i jeszcze parafianom na kolędzie dać
28.01.2011 18:49

~ Wiolka
Teraz zbiera po kolędzie kasę i w lutym pojedzie na narty do Alp .I kasę przebąbie . To prawda że jest pazerny na pieniądze , potem dziwi się że ludzie nie chodzą do kościoła .Wszystko robi , po trochę i nie kończy .Poco ta dobudowa przy plebani .Sobie na starość //Biskup to widzi i co na to , że parafianie są niezadowoleni z swojego ks.Proboszcza .Parafianie są zadowoleni z ks .Bacha szkoda że w tym roku go pożegnamy .
15.01.2011 20:23

~ m
Ksiądz Bach nie bierze pieniędzy w ogóle.. słyszałem to od sporo osób... i to jest normalny ksiądz, a nie ten który u nas tylko woła, woła i nic nie robi z tego... bo z zewnatrz Kościół wygląda jakby miał się zaraz zawalić, w środku miał wymienić lampę, nowe drzwi miały być i gdzie są? chyba wymienił, ale u siebie na Plebani, tam się dzieje... a w Kościele wciąż narzekać i wołać.. i opowiadać ile to on musi zaplacic za rachunki, jakby inni tego nie musieli robic.. narzeka ze tyle za prad, a po co się całymi dniami np. swieci swiatlo, po co mi w dzien swiatlo??
15.01.2011 11:46

~ Hala
Wciąż woła ,mądry parafianin nie da a babcie nie mają a dają . Solidarnie powiedzmy koniec ofiar na remonty bo nic nie widać żeby proboszcz coś robił , tylko woła , że mało .Chodzi po kolędzie po tych biednych , choć by tych kopert nie brał . Jeden ks . Bach R.rozumie , jeśli jest u biednych to koperty nie chce wziąść .Wstyt ks.proboszczu .
14.01.2011 21:22

~ Michal
Niech opodatkują ten kościół bo za dużo kasy mają księża.
28.12.2010 03:32

~ Jolka
Podziwiam Księdza i życzę ,aby wszystko się powiodło.Każdy rodzic chciałby mieć dziecko w takiej szkole-czysto,schludnie,mało dzieci w klasach ,dobra kadra,która nie wrzeszczy na dzieci,a która przykłada się do pracy a nie do korepetycji w domu za dużą kasę!!
27.12.2010 17:45

~ ones
dobre ;-)
26.12.2010 13:21

~ murr.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Ml_AZPTvs
26.12.2010 12:57

~ FG
Zastanawiam sie tylko jak on wyciagnal z kasy unijnej, gdzie zeby dostac dotacje nalezy miec zabezpieczony calkowicie budzet ... pora by sprzedal Serdeczna Osade, szkole i zeby skonczyl zabawe w biznesmena tylko sluzyl wiarze...
26.12.2010 09:42

~ x
najlepsza jest ostatnia część :D nie wiem, czy bierze też pod uwagę ile my płacimy za wszystko :D może też mu wyślemy takie zestawienie :D a swoją drogą kiedyś zbierał chyba na nowe drzwi i lampę, gdzie to jest? Chyba zostały zamontowane w szkole :D która zresztą ma osobny budżet :D A tak na marginesie, odśnieżanie koło Koscioła należy do niego nie... bo kurde nogi idzie połamać...
25.12.2010 13:43

~ ;-)
niech sprzeda te marmury z Włoch...
25.12.2010 00:03

~ Roger_Vip
Jak zwykle... Trochę mnie to irytuje, bo inni księża z naszego miasta nie "stękają", nie narzekają, a umieją ludzi zachęcić, przyciągnąć do kościoła, nie wypisują śmiesznych listów... Bardzo dobrze, że ksiądz poczyna takie czy inne inicjatywy, ale niech nie wysyła do ludzi blankietów z przekazami czy innego typu "ponaglenia" czy listów ile to wydają... Jeżeli nie mogą się utrzymać to chyba są biskupi i inne instytucje kościelne, które powinny wspierać takie parafie.
24.12.2010 23:08

~ ja2
...i znowu wołają o kasę!!! :/
24.12.2010 18:53

~ Ja
Dla mnie brednie xD
24.12.2010 15:44

~ Chrześcijanin
będzie co palić w kominku :)
24.12.2010 15:12
Dodaj komentarz
podpis: (Jeśli się nie podpiszesz,
post zostanie podpisany Twoim adresem IP)
treść: